Blog ini merupakan blog rasmi Badan Pengurusan Bersama (JMB) Rumah Pangsa Kajang Impian sebagai penyampai maklumat kepada penduduk Rumah Pangsa Kajang Impian berkenaan berita terkini dan aktiviti-aktiviti yang telah, sedang dan akan dijalankan

Wednesday, October 6, 2010

Kejayaan Kempen

Terima kasih kepada semua yang telah memberi kerjasama dalam menjayakan Kempen Minggu Bayar ‘Maintenance Fee’ pada 27 September hingga 3 Oktober 2010 yang lalu. Alhamdulillah, pihak JMB telah berjaya mengurangkan peratus tunggakan bagi bayaran maintenance fee, cukai tanah dan insuran bangunan sehingga bulan Ogos kepada 11% iaitu bersamaan RM9,770.00.

Daripada 150 unit rumah di RPKI, sebanyak 21 buah rumah atau 14% masih belum menjelaskan bayaran insuran bangunan sebanyak RM70.00 setahun dan 8 buah rumah atau 5% masih belum membayar cukai tanah sebanyak RM7.00 setahun. Semoga mereka diberi hidayah dan petunjuk dari Illahi untuk menjelaskan hutang-hutang mereka.

Pihak JMB juga telah berjaya menjelaskan tunggakan bayaran insuran bangunan sebanyak RM5,000++ kepada pihak insuran bagi tuntutan kerosakan 2 buah lif di RPKI. InsyaAllah, jika tiada masalah, lif kita akan diperbaiki dalam tempoh sebulan dari sekarang.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails